RETURPOLICY
DU HAR MÖJLIGHET ATT REKLAMERA en defekt vara i enlighet med reklamationsrätten. Är varan defekt så har du rätt att reklamera inom två månader. Tillbakafrakten betalas av dig.
Genom att förstå och utnyttja de rättigheter som distansavtalslagen ger dig som konsument, kan du handla på nätet med ökat skydd och full trygghet.
Distansavtalslagen är en del av konsumenträtten i Sverige som syftar till att skydda dig.
Om kartongen och eller varan du beställt har skadats under frakt, kontakta det angivna fraktföretaget.
LAGEN SÄKERSTÄLLER ATT DINA PERSONUPPGIFTER inte används för marknadsföringsändamål utan ditt uttryckliga samtycke. Om du önskar att din information tags bort ur kundinformationen så sker det, men möjligheten att kunna gå tillbaks i köphistoriken för att ge svar på frågor om tidigare inköp eller var en sändning hamnat fel, uteblir.
DU SOM KONSUMENT HAR RÄTT att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. (Riksdagen 2022). Detta ger dig möjlighet att i lugn och ro överväga ditt gjorda köp och vid behov kunna returnera varan utan någon specifik anledning.
DU MÅSTE HA FYLLT 18 ÅR. Är du under 18 år är alternativet att en vuxen beställer åt dig med sitt betalkort. Upptäcks felaktig användning av annans betalningshandlingar, kallas det för urkundsförfalskning och är en kriminell handling som kan leda till åtal.
